Ślub i wesele to bardzo ważne wydarzenia w naszym życiu i zasługują na wyjątkową oprawę – w końcu są celebracją naszej miłości. Ogranizacja ślubu marzeń może być fantastycznym doświadczeniem jednak niejednokrotnie kojarzy nam się ze stresem, strachem i w krótkim czasie może nas przytłoczyć ilość zadań do wykonania. W tym poście dowiesz się co zrobić by cały proces był przyjemnością pozbawioną stresu i poznasz powód mojej ostatniej nieobecności na blogu. Na koniec mam dla Ciebie również niespodziankę.

Dobry plan to podstawa

Łatwo można nie docenić ilości zadań jaka czeka cię przy organizacji ślubu. W końcu początek jest prosty! PRZECZYTAJ: Od tych 5 rzeczy musisz rozpocząć organizację i ślubu i wesela marzeń. Jednak właśnie to dopiero początek a schody zaczynają się znacznie później! Bardzo szybko można popaść w pułapkę, że skoro główne rzeczy są już załatwione to teraz już z górki a jest wręcz odwrotnie. To o tych mniejszych zadaniach prościej zapomnieć lub wydać na nie znacznie więcej niż nas stać. Co więcej, możesz mieć problem z oceną kiedy jakie elementy ślubu powinny być gotowe. Przygotuj plan działania! Rozpisz wszystkie główne zadania  i podziel je na okresy kiedy powinny być gotowe. Może to jednak być problemem, gdy organizujesz po raz pierwszy tak duże przedsięwzięcie więc przychodzę Ci z pomocą. Przy zapisie na newsletter otrzymasz listę wszystkich najważniejszych i najbardziej popularnych zadań ślubnych, w podziale na czas od ślubu w którym powinny być gotowe. Wystarczy, że ją wydrukujesz i jeśli zajdzie taka potrzeba dopiszesz własne.

Wybierz odpowiednie narzędzie

Plan gotowy i co dalej? Czas na dobór odpowiedniego narzędzia do organizacji. Zazwyczaj są dwa momenty kiedy orientujesz się, że trzeba to mieć jakoś wszystko poukładane:

  • na początku organizacji – gdy dopiero zaczynasz i po prostu naturalnie wybierasz miejsce gdzie wszystko chcesz zebrać razem
  • w trakcie organizacji – gdy zaczynasz się gubić co już jest zrobione, co gdzie leży i ile jeszcze pracy przed tobą

Oba momenty są dobre by podjąć decyzję o doborze narzędzia (chociaż zdecydowanie polecam ten pierwszy). Każdy z nas może mieć inne potrzeby jednak według mnie dobre narzędzie do organizacji ślubu to takie, które jednocześnie przeprowadzi Cię przez proces krok po kroku. Dostarczy Ci niezbędnych informacji o tym np. jak wybrać usługodawcę, na co zwrócić uwagę a jednocześnie zapewni Ci miejsce do zapisania swoich notatek. Co więcej to miejsce będzie odpowiednio przygotowane, tak by ukierunkować Twoje notatki i jednocześnie zapewnić odpowiednią swobodę dając Ci możliwość prostego porównania ofert spośród których wybierasz. Pokaże Ci co dalej i pozwoli Ci stale śledzić postęp organizacji i wydatki.

Dla mnie dobry planer to podstawa udanej organizacji bo doskonale wiem, że o ile nie posiadasz doświadczenia w organizacji dużych przyjęć to notatnik lub pamiętnik po prostu nie wystarczy. Stworzyłam więc planer, który pomoże w organizacji i będzie kompleksowym narzędziem dla par (bo ślub jest dla Was).

Poznaj PLANER MŁODEJ PARY i przekonaj się jak przyjemna i bezstresowa może być organizacja ślubu i wesela, gdy masz w rękach odpowiednie narzędzie!

przejdź do sklepu

View this post on Instagram

Długo czekałam by zrobić takie zdjęcie ale było warto! Trzymam w rękach produkt nad którym pracujemy od dawna. Jest taki jak chciałam! Elegancki, z wysokiej jakości materiałów i ma w sobie zarówno pełno porad jak i miejsca do planowania. Organizuje się z nim bardzo przyjemnie bo niezbędną wiedzę masz zaraz obok miejsca w którym z niej skorzystasz! Jestem po prostu dumna, że tyle godzin pracy dało efekt jeszcze lepszy niż sobie wyobrażałam.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ———-⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Jak widać jednak coś za coś i końcówka przygotowania planera, oferty i nowych kanałów mocno przełożyła się na moją obecność (a raczej brak) jej tutaj, ale spokojnie! Pamiętam o tobie i przygotowuję nowe treści. W między czasie zawsze możesz zerknąć na @planermlodejpary, gdzie podpowiadam jak zorganizować ślub i wesele lub na bloga!⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ———-⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ P.S. chyba ustawię to zdjęcie na profilowe 🤔 co myślisz?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ———-⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #zaprogramowanamama #planermlodejpary #planermłodejpary #projekt #ślubnagłowie #slubnaglowie #ślub2020 #ślub2021 #slub2020 #slub2021 #jestemdumna #blogerka #polskablogerka #blondepower #polskamarka #uśmiech #blondyna #niebieskieoczy #dlugiewlosy #długiewłosy #planer

A post shared by Lucyna Kowalczyk (@zaprogramowanamama) on

Zaplanuj planowanie

Gdy już masz plan i odpowiednie narzędzie czas zadbać o sprzyjające warunki! Zastanów się kiedy możecie poświęcić czas na organizację. W tygodniu po pracy? W weekendy? Kluczem do dobrej organizacji są również emocje i samopoczucie! Wieczór po ciężkim dniu pracy lub choroba nie są idealnym momentem na podejmowanie działań organizacyjnych bo znacznie prościej jest się zirytować. Wybierzcie chwile gdy jesteście zrelaksowani i macie czas na spokojnie usiąść do planowania.

Zastanówcie się również które zadania chcecie wykonać razem a o co każde z Was może zadbać osobno. O tym jak dzielić obowiązki nagrałam film (trzeci dzień wyzwania ogarnij swój ślub) który znajdziesz na grupie Młode Pary. Wspólna praca nad organizacją przyniesie Wam wiele radości i satysfakcji.

Starannie dobieraj również ilość zadań które masz w trakcie. Zdecydowanie lepiej sprawdza się, gdy jednocześnie skupiasz uwagę na nie więcej niż trzech aspektach. Dzięki temu prościej zapamiętać nad czym obecnie pracujesz i szybciej podejmiesz decyzję.

Miej kontrolę

W trakcie organizacji musisz kontrolować trzy rzeczy:

  • postęp organizacji – stałe śledzenie zadań w trakcie wykonywania, zaznaczanie spraw załatwionych i wybieranie kolejnych zadań
  • budżet – bo ślub to wyjątkowa okazja, która często sprzyja luźniejszemu wydawaniu pieniędzy, budżet ślubny musisz mieć od początku, stale monitorować postęp jego realizację i pilnować terminów płatności
  • czas – nie możesz zapomnieć również ile czasu zostało Ci do ślubu! Czas pilnujesz zarówno w kontekście jakie zadania powinny już być wykonane jak i ile czas poświęcasz na daną decyzję.

Dobrą praktyką jest zapisywanie dat! Jeśli np. zabieracie się za wybór zaproszeń, na poświęconych tej tematyce stronach zapisz datę początku i końca pracy. Dzięki temu zobaczysz jak dużo czasu potrzebujesz na podjęcie decyzji i szybciej dostrzeżesz obszary, którym poświęcasz zbyt wiele uwagi w kontekście do ich wagi.

View this post on Instagram

💰Budżet weselny 💰 Nie ważne czy jest duży czy bardzo skromy, powinien być ZAPLANOWANY! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Organizując ślub wiele par ma tendencje do luźnego podchodzenia do wydatków. Bardzo łatwo można popłynąć i 💸💸💸. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Możesz się przed tym bardzo prosto uchronić! Wystarczy, że od początku zaplanujesz budżet! Z Planerem Młodej Pary będzie to bardzo szybkie i proste bo: 💙 dowiesz się na co warto wydać więcej a na czym zaoszczędzić 💙 poznasz skuteczne metody prowadzenia budżetu weselnego 💙 zaplanujesz wszystkie wydatki już na początku organizacji 💙 otrzymasz gotowe tabele z najbardziej popularnymi wydatki ślubnymi 💙 znajdziesz miejsce na dopisanie własnych 💙 zautomatyzujesz wszystko dzięki specjalnemu arkuszowi kalkulacyjnemu 💙 zaoszczędzisz bo nie zaskoczą cię dodatkowe nie planowane wydatki 💙 będziesz spokojniejszy dzięki zaplanowanej rezerwie ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ My lubimy planowanie i na papierze i na komputerze dlatego właśnie mamy przygotowany dla ciebie zarówno budżet w planerze jak i arkuszu kalkulacyjnym. Wszystko dla Twojej wygody! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Jeśli lubisz papier wybierz pakiet gold – znajdziesz w nim wszystko co niezbędne! Jeśli wolisz excela sprawdź pakiet premium. Już niedługo w ofercie pojawi się również możliwość zakupu samego modułu budżetowego! Koniecznie obserwuj nasz profil. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ A ty jak wolisz planować swój budżet? Na papierze czy w excelu? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #planermlodejpary #segregatorślubny #organizerślubny #planer #organizer #budżet #budżetweselny #ślubnagłowie #organizacja #ślubnetipy #weddingbudget #weddingbudgettips

A post shared by Lucyna Kowalczyk (@planermlodejpary) on

Nie zapomnij o istocie

Przez cały okres organizacji powtarzaj jak mantrę:

Organizacja ślubu ma być przyjemnością

Nastawienie może bardzo wiele zmienić! Jeśli dostrzeżesz, że jakieś tematy są źródłem konfliktu lub nie możecie podjąć decyzji wróć do początku czyli waszej wizji idealnego ślubu marzeń. Można się zdziwić jak czasem odpowiedzi na kilka prostych pytań potrafią ułatwić podjęcie decyzji i organizację. Nie tylko ślub ma być Waszym wyjątkowym dniem. Życzę Wam, byście gorączkę przedślubnych przygotowań wspominali jako piękny okres w którym razem pracowaliście nad stworzeniem wyjątkowych wspomnień.

Na koniec słowo dla moich wiernych czytelników. Przepraszam Cię, że jest mnie tu mniej i bardzo dziękuję Ci, że wracasz tu dla treści które zamieściłam na blogu wcześniej. Stałą popularnością cieszą się na moim blogu teksty z serii przygotowania do macierzyństwa (głównie te o wyprawcepakowaniu torby do szpitala i rozkręcaniu laktacji), seria diy i wpisy z przygotowań do ślubu! Bardzo mnie to cieszy i dziękuję Ci, że ze mną jesteś.

Mam dla Ciebie niespodziankę!

Z kodem ZAPROGRAMOWANA otrzymasz 10% rabatu na dowolny pakiet Planera Młodej Pary! Jak długo potrwa ta promocja jeszcze nie wiem ale za to jestem przekonana że to narzędzie pomoże Ci w organizacji ślubu i wesela marzeń bez zbędnego stresu.

Przejdź do sklepu Planera Młodej Pary

Subskrybuj i polub:

Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram

Lucyna

Z wykształcenia jestem programistką i logistykiem. Na co dzień żoną i matką, która uwielbia planować, organizować i tworzyć DIY. Szyję, wycinam, wymyślam, tworzę to co mi w sercu gra. Uwielbiam unikatowe projekty a w każdą wykonywaną przeze mnie rzecz wkładam dużo miłości. Jestem pozytywnie zakręcona na punkcie urządzania mieszkania i planowania wesel. W tematyce ślubnej jestem od ponad 10 lat wpierw zdobywając doświadczenie w restauracji a obecnie pomagając moim bliskim narzeczeństwom tworzyć spójną koncepcję i stylistykę wydarzenia pilnując by organizacja przebiegała zgodnie z planem.